fredag 23 september 2011

Allt för att lura till sig stackars okunniga kunder?

"Mest onödiga produkten (någonsin)?" ... eller "vad håller Milda på med" hade kunnat vara andra rubriker på detta blogginlägg.

Var och handlade för en stund sedan och fick då i kylhyllan syn på detta:
 Milda Culiness Laktosfri 

VAD är poängen med denna produkt???  

Med tanke på att det inte finns någon mjölk över huvud taget i innehållsförteckningen på vare sig vanliga Milda Culiness, Milda Culiness Lätt eller på denna Milda Culiness Laktosfri så har jag svårt att begripa vad syftet med produkten är annat än fulspel i kategorin "vad som helst är tillåtet för att på något sätt lyckas lura till sig okunniga kunder".

Läser man innehållsförteckningen så ser den som jag kommer ihåg den (fotade i affären mn blev för dålig skärpa för att kunna läsa den) snudd på identisk ut med den på Milda Culiness Lätt då både den lätta och den laktosfria innehåller sojaproteinpulver som den vanliga inte gör. Enda uppenbara skillnaden som jag direkt kan se är att det skiljer någon % i fetthalt samt lite design av förpackningen med fina skrivningar om att den innehåller omega 3/6 och att den är berikad med A- & D-vitamin.

Så vad är egentligen syftet med denna produkt? Lämna gärna en kommentar om du har svaret på den frågan, för jag begriper det inte i varje fall.
(men naturligtvis får du kommentera ändå)

4 kommentarer:

  1. Tydligen kunde inte Milda garantera att vanliga Culinesse var helt mjölkfri, så då skapade de en laktosfri variant..det är vad jag hört. Men visst..det är ju ganska sjukt..en från början helt kemisk produkt som nu marknadsförs som "säker" för laktosintoleranta...nej tack.

    SvaraRadera
  2. Hej. Jag har ingen kommentar direkt till det här inlägget. Ville mest bara skriva och tacka för att du skriver denna blogg. Kram från Örebro

    SvaraRadera
  3. Jag har undrat det samma! Såg den i hyllan härom veckan och ruskade på huvudet och funderade som du att vad gör man med den produkten, då jag ändå använder Culinesse...

    Men tror det är till för dom som är laktosintoleranta och inte behöver läsa alla innehållsförteckningar och däörför inte hittat Milda Culinesse ännu. För dom brukar ju bara gå på testen laktosfri/låglaktos.

    Jag sökte efter Lussekatt-recept som var gjorda på Lailas Gula mix och hittade din Blogg. Otroligt att jag inte hittat den tidigare, men nu vet jag vart jag ska skicka folk som undrar hur man klarar sig utan mjölk och gluten... Förutom Mjölk och gluten som varken jag är sambon tål, så tål inte han potatis heller, men vi tål nötter och soja i små mängder.

    Men som sagt, roligt att hitta någon i liknande sits och som orkar skriva om det också. Jag har alltid för många projekt för att ha tid för att sitta vid datorn och skriva.

    Ha det så bra, ska läsa genom bloggen nån dag!

    SvaraRadera
  4. Detta har jag också undrat.... Dessutom är den totalt värdelös. Allt som man steker med eländet bränner fast. Tacka vet jag VANLIGA HEDERLIGA Milda Culinesse!!

    SvaraRadera