onsdag 24 november 2010

Hallå bloggen, vakna nu. Det är snart jul!

Som ni kanske har märkt så har det varit väldigt lugnt med bloggande de senaste månaderna. Orsaken heter tids- och orkbrist rent allmänt. Heltidsstudier och delvis snudd på halvtidsjobb samtidigt i perioder och en del annat blandat strul har lett till att bloggen har fått vara det minst prioriterade området under senaste tiden.

Men nu när det börjar närma sig jul så känner jag att jag måste ta tag i det här nu. Om inte annat så måste jag ta och börja leta efter lite julrecept för egen del bland alla papperslappar där jag skrivit ner div recept och blandade köksexperiment och då kan jag lika gärna passa på att dela med mig till er andra också.

Därför har jag fått en idé om att jag under december månad ska göra en recept-julkalender, dvs att varje dag lägga upp minst ett julrelaterat recept/beskrivning/tips om olika ätbara saker här i bloggen.

Här kommer ni läsare in lite. Jag önskar helt enkelt att få lite förslag  från er om vad som  ni skulle vilja se  för recept dyka upp bakom "luckorna" i kalendern, och dels skulle jag vilja höra från er vad för ätbara saker (mat på julbordet, kakor, desserter, godis mm) som ni associerar med jul och skulle vilja ha om ni fick välja helt fritt och inte behöva ta hänsyn till några allergier? 

Så lämna en kommentar nedan eller skicka ett mail på utanallt[at]gmail.com om vad ni skulle vilja se i recept-julkalendern. 
Jag vågar inte lova att jag kan tillgodose allas önskemål, men jag ska försöka göra så gott jag kan och försöka få med så mycket som möjligt av de förslag som jag får in.


2 kommentarer:

  1. Å - jag skulle bli glad för alla julrecept du kan komma på! Mina tvillingpojkar tål inte mjölk, soja (inkl. lecitin och släktingar), ägg, vete, nötter, fisk, lök (men havre funkar nu tack och lov!)... Det vore toppen med lite recept som jag även kan vidarebef. till dagis! Spelar ingen roll vad - är tacksam för allt!

    SvaraRadera
  2. Instämmer med övriga - julgodis!!! Pepparkakor och lussekatter har jag gjort egna recept på, men det skadar ju aldrig med lite nya idéer där heller.

    SvaraRadera