söndag 2 maj 2010

Erkännande ... eller något

Jag har svårt att följa recept om det är "till vardags-matlagning" utan där blir det ofta på fri hand. Till viss del är det kanske tur också eftersom det är svårt att hitta recept som passar ihop med alla allergier här hemma utan att det krävs en hel del improvisation och experimenterande.Och sen får man försöka komma ihåg och skriva ner i efterhand eller allt eftersom experimenten framskrider så att man kan upprepa och återge t.ex. här på bloggen.

Trots det så finns det en hel del kokböcker, i olika omfattning och med olika inriktningar här hemma.  Försökte ägna en del av helgen som varit åt lite storstädning av delar av lägenheten och då plockade jag ur alla kokböcker ur hyllan för avdamning av såväl böcker som hylla och bakom hyllan. 

När jag sen ställde tillbaka alla böcker i hyllan så passade jag på att räkna dem. I skrivandes stund finns det alltså 135  olika kokböcker i olika former här hemma ... plus 3 st nästan proppfulla tidskriftssamlare med div urklippta recept från tidningar, gratis-receptbroschyrer jag plockat på mig i butiker, Icas tidning Buffé mm.  Så drygt 3,5 hyllplan i en 60 cm bred bokhylla är enbart kokböcker och sen tidsskriftsamlarna utöver det.

Och inte är det mycket som går att använda rakt av här hemma., men mycket trevlig inspiration kan man få till de egna experimenten.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar