fredag 28 maj 2010

Tapastävlingen - Det blev ingen final

Finalen i tapastävling går på söndag, men jag fick tyvärr inte vara med där. Hade varit en trevlig födelsedagspresent annars med en liten utflykt till Stockholm.  Men tack till alla som röstat ändå.

Rösterna på nätet skulle avgöra till 50% och juryns åsikt skulle avgöra till 50% vilka det blev som gick till finalen. och det blev rätt stora skillnader i vilka som slutligt blev finalister efter att juryn hade sagt sitt jämfört med röstningen på nätet. 

Jag tycker att det var en ganska tydlig trend i vilken typ av rätter som gick vidare till final eller finalreservplats. Inte speciellt allergivänliga i varje fall om man ser till ingredienserna som ingår i dem . Minst en, men ofta flera av sakerna ost, smör, grädde, räkor, pilgrimsmusslor, ägg, nötter, lax samt gluten/spannmål förekom i samtliga finalister resp finalreserver i någon form.

Av de som gick till final så finns det ett recept som jag skulle kunna göra här hemma - om jag skippade citronen som nämns i beskrivningen. Och i övrigt fanns det med ett annat recept som jag skulle kunnat använda mig av rakt av - om jag hade gillat svamp, vilket jag inte gör. Lite trist måste jag ändå medge.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar