tisdag 9 mars 2010

Rödbetssallad i annan variant

En lite annorlunda variant på rödbetssallad, i råkostvariant. Snabbgjord med hjälp av den grova sidan på ett rivjärn eller matberedare med rivskiva.

Riv och blanda rå blomkål, råa rödbetor och rått, skalat äpple - gärna en lite syrlig sort. Proportioner ca 2:2:1. Blanda i en skål, häll över någon matsked hallonbalsamvinäger och blanda. Smaka av med lite flingsalt och peppar. Låt stå och dra åt sig smakerna en liten stund innan servering.

Infogar ett litet Obs! - Se till att kontrollera innehållsförteckningen på hallonbalsamvinägern. så den inte innehåller något som inte tåls Jag använder mig av Zetas hallonbalsamico på glasflaska

Zeta har även en annan hallonvinäger, Crema di Balsamico Hallon som säljs i plastflaskor - den innehåller såväl glukossirap, maltodextrin & dextros (kommer att återkomma till de ingredienserna en annan gång och kommentera). Jag har även sett en variant av hallonbalsamvinäger under Icas eget märke . Också den i plastflaska, men den innehåller E412 - guarkärnmjöl om jag inte minns fel vilken av sojasläktingarna det var. Får försöka komma ihåg att läsa på baksidan av den nästa gång jag är på Ica.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar